Ariane Joustra, directeur Middenbedrijf Midden Holland bij ABN AMRO
‘ABN AMRO is vanaf het prille begin partner van de Ondernemingsverkiezing Noord-Holland. In de zes jaar dat ik nu jurylid voor het Grootbedrijf ben, heb ik al heel veel prachtige bedrijven voorbij zien komen. En de diversiteit is groot: van een eeuwenoud familiebedrijf dat zichzelf telkens opnieuw wist uit te vinden tot jonge ICT-bedrijven die razendsnel groeien en met stip stijgen op de ranglijst.’
‘Het verbaast me elke keer weer dat het reservoir van succesvolle ondernemingen in onze provincie schijnbaar onuitputtelijk is. Ik maak nog steeds kennis met voor mij onbekende bedrijven die het gewoon heel goed doen. Het enthousiasme van deze ondernemers is aanstekelijk. Onze relatiemanagers, die in de selectierondes tientallen bedrijven bezoeken, denken daar net zo over. Mooi om zoveel passie, trots en liefde voor het ondernemen en het eigen bedrijf te ontmoeten. Dat geeft ons ook positieve energie. Ik kijk uit naar de jurybezoeken die binnenkort starten.’
Het verbaast me elke keer weer dat het reservoir van succesvolle ondernemingen in onze provincie schijnbaar onuitputtelijk is.
‘Het jureren is best lastig. De finalisten zijn zo verschillend dat je soms het gevoel hebt appels met peren te vergelijken. Gelukkig komen we er met de juryleden altijd uit, en de objectieve beoordelingscriteria helpen ons daarbij. Als bankier kijk ik natuurlijk goed naar het financiële deel, maar dat is bij alle finalisten sowieso in orde. Dat kan ook niet anders na zo’n strenge voorselectie.’
‘Voor mij is de verkiezing een prachtig podium om Noord-Hollandse bedrijven in het zonnetje te zetten. Ik blijf de verhalen van oud-winnaars en deelnemers met interesse volgen. Of dat nu klanten van ABN AMRO zijn of niet. Vorig jaar is de OVNH Alumni Club opgericht. Het is een ontmoetingsplek om finalisten uit de historie van de OVNH met elkaar te verbinden. Ik ben daar graag bij en vind het inspirerend om te zien hoe ondernemers elkaar helpen en ideeën uitwisselen. Dat is niet alleen goed voor de ondernemingen zelf, maar versterkt ook het collectieve Noord-Hollandse bedrijfsleven.’